رنو ساندروی فرانسوی که در ایران توسط گروه خودروسازی پارس خودرو مونتاژ و عرضه می شود از محصولات خوش فروش این روزهای بازار این کارخانه است. دنیای آپشن در ادامه به معرفی این محصول می پردازد. با ما همراه باشید.

 

تاریخچه رنو ساندرو

نخستین همکاری کمپانی رنو با صنعت خودروسازی ایران را تولید خودرو لوگان یا L90 در سال ۱۳۸۵ می دانند که پس از آن پای خودروهای دیگری همچون مگان و تندر پیکاپ نیز به میان آمد و سپس نوبت به خودرو ساندرو برای میدان داری رسید که بسیاری آن را نسخه هاچبک ال ۹۰ می دانند. رنو ساندرو برای اولین بار در برزیل در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و البته در همه جای دنیا آن را با برند داچیا می شناسند.

به فاصله ده ماه از آغاز فروش و توزیع ساندرو در سال ۲۰۰۸، از نسخه کراس اوور ساندرو با نام ساندرو استپ وی رونمایی شد که میتوان گفت فقط تغییرات انگشت شماری در ظاهر ساندرو معمولی پدید آورده اند.

طراحی بدنه و شکل ظاهری

در نگاه اول شما به سرعت متوجه شباهت این ارزان قیمتِ غیرچینی با برادر خود یعنی L90 خواهید شد، چراکه در نمای خارجی آن تقریبا از همان پلتفرم ال ۹۰ استفاده شده است و شاید تفاوت، فقط اندکی در انحنای خطوط تیز بدنه باشد و دقیقا سادگی و شاید چهره خسته ی تندر ۹۰ را به شما القا کند. ارتفاع آن دقیقا برابر با L90 و ۱٫۵ متر است اما از نظر عرض از آن کمی پهنتر و برابر ۱۷۵ سانتی متر و به دلیل هاچبک بودن طبیعتا طول آن کمتر و برابر ۴۰۲ سانتی متر است. ساندرو با وزن ۱۱۴۶ کیلوگرم نسبت به رقبای خود سبکتر است.

مدل استپ وی آن افزایش ارتفاع ۶ سانتی متر بیشتری را از سطح زمین، نسبت به ساندرو معمولی تجربه می کند و در مجموع افزایش چند سانتی متری در طول و عرض موجب افزایش ۵۰ کیلوگرمی وزن آن شده است. در طراحی مدل استپ وی سعی شده است تا مقداری از آن سادگی بکاهند، به گونه ای که آن را اسپرت و هیجان انگیزتر جلوه دهد. اختلاف رنگ سپرهای جلو و عقب و قاب داخلی چراغ های جلو که مشکی رنگ شده اند، وجود باربند که به آن نمای بلندتری می دهد، حذف زه کناری و جایگزین شدن آن با رکاب نقره ای، تغییر رینگ های دِمٌده، حذف لبه زیرین سپر جلو و سایر قطعات تزیینی در اطراف گلگیر و رکاب خودرو، هوشمندانه بوده و در جذاب کردن آن موثر واقع شده است.

کابین و طراحی داخلی

طراحی داخلی ساندرو استپ وی نه تنها تفاوتی با مدل معمولی آن ندارد بلکه تفاوتش با تندر ۹۰ نیز کم است، پلاستیک خشک در آن به کار گرفته شده و به عنوان مثال داشبورد آن فرم آپدیت شده داشبورد تیز و خشن ال ۹۰ به حساب می آید. فرمان و دستگیره در و دسته دنده آن مشابه اجزای به کار برده شده در مگان و تندر نود اتومات است و غربیلک فرمان در مدل اتومات قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. برای بهبود جذابیت بصری، برای قاب دایره ای شکل دور دریچه های کولر، پنل کنسول میانی و قطعاتی از درهای کناری از رنگ نقره ای استفاده شده است. به دلیل کمتر شدن طول نسبت به هم خانواده خود، فضای کمتری برای جای پای سرنشینان مخصوصا سرنشینان عقب خواهد داشت اما کاهش آن به مقداری نیست که آن را از سدان خانوادگی بودن درآورد و از این لحاظ نسبت به پژو ۲۰۶ برتری دارد.

داشبورد ۸ لیتری آن جادار است. ۳۲۰ لیتر حجم صندوق عقب آن است که در مقایسه با صندوق عقب ۲۴۵ لیتری ۲۰۶ حسن بارزی ست و این فضا با خواباندن صندلی های عقب دوچندان نیز خواهد شد.

تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی

از لحاظ تجهیزات، شاهد امکانات رفاهی مقبولی در این نمونه نیستیم و رقبای چینی آن همچون برلیانس H320 از آن جلوترند، اگرچه این خودرو کیفیت بالاتری دارد. کامپیوتر سفری، سیستم ضدسرقت، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان در مدل اتومات و پشتیبانی از پورت USB و AUX از امکانات آن است. حتی سنسور دنده عقب بر روی آن تعبیه نشده است. البته جای نگرانی نیست، مرکز تخصصی دنیای آپشن ارائه دهنده خدمات برای نصب مانیتور ساندرو در اصفهان می باشد. با نصب یک مانیتور با هزینه ای اندک، شما می توانید از امکانات فوق العاده ای نظیر دوربین دنده عقب، مسیریاب یا GPS ،پخش صوتی و تصویری و بسیاری امکان دیگر بهره ببرید.

ساندرو مجهز به ترمز ضدقفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی ترمز EBD ست و در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب سه ستاره از ۵ ستاره ایمنی از موسسه جهانی یورو ان کپ شده است. ترمزهای جلو از نوع دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسه ای هستند.

موتور و مشخصات فنی رنو ساندرو

موتور آن آرایش ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۵۹۸ سی سی  و تنفس طبیعی، با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه دارد. در مدل دستی و اتومات حداکثر سرعت به ترتیب ۱۷۵ و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد به ترتیب ۱۰٫۵ و ۱۱٫۵ ثانیه است. حجم باک ساندرو ۵۰ لیتری و استاندارد آلایندگی آن مطابق با یورو ۴ می باشد و در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی برابر با حدود ۸ لیتر برای آن عنوان شده است.

تجربه رانندگی با ساندرو ثابت کرده است که به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین و تنظیمات نرمی که دارد رانندگی دلپذیری را برایتان به ارمغان می آورد. البته این ارتفاع بیشتر، به دلیل وزن کم و تایرهای کم عرض، در سرعت های بالا به ویژه پیچ های تند، رانندگی و هندلینگ خودرو را نامطمئن می کند که پیشنهاد استفاده از تایرهای پهنتر ۱۹۵ و ۲۰۵ تا حدی می تواند این مشکل را پوشش دهد.

به نقل از دنیای آپشن


آپشن خودرو

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مهتاب وکتور Sonya وبگاه امام زاده سیده ملک خاتون علیهاسلام کمپ کاراوان گردشگری حاميان جنس ايراني ... لاغری و کاهش و زن و حل مشکل چاقی Cory مارال و آلنی نرم افزارهاي تخصصي دامپروري و كشاورزي مديران